Skip to main content
Zoeken

Word jij onze nieuwe verantwoordelijke onderwijscommunicatie (80%)?

studentenloket
  • Nieuws

Communicatieverantwoordelijke Onderwijs 80 % (x/m/v)

Het RITCS/School of Arts verwelkomt vanaf januari een verantwoordelijke onderwijscommunicatie voor 80%. Als communicatieverantwoordelijke ontferm je je over de interne en externe onderwijscommunicatie van het RITCS/School of Arts. Je zet je ervaring in om het marketing-en communicatiebeleid van het RITCS vorm te geven en praktisch uit te werken. Iets voor jou? Raadpleeg dan de volledige vacature en kandideer voor 16 december 2020 via ons vacatureplatform SES.

VOLLEDIGE VACATURE

SOLLICITEER


Opdracht

  • Je bepaalt, in samenspraak met de directie en de verschillende belangengroepen de missie/visie/strategie van de onderwijscommunicatie van het RITCS School of Arts en voert deze ook praktisch uit.
  • Je onderhoudt daarbij de digitale platformen van het RITCS School of Arts (website, intranet, sociale media, mailchimp) en bent verantwoordelijk voor de voorbereiding en organisatie van de verschillende evenementen op niveau van onderwijs (start academiejaar, proclamatie, infodagen, SID-ins, …)
  • Je zorgt voor de content, opmaak en realisatie van de onderwijscommunicatie. Voor grote projecten neem je de coördinerende rol op en stuur je je collega’s inhoudelijk aan.
  • Je fungeert als aanspreekpunt onderwijscommunicatie voor collega’s en externe partners.
  • Je waakt over het communicatiebudget en buigt je over de investeringen in functie van je communicatieplan.

Competentievereisten

  • Je bent in staat om verschillende boodschappen snel en efficiënt te vertalen naar de verschillende interne en externe doelgroepen.
  • Je beschikt over de vaardigheden om verschillende communicatieproducten (bv. brochures, advertenties, persberichten of een affiche) grafisch vorm te geven.
  • Je beschikt over redactionele vaardigheden en hebt een vlotte pen;
  • Je bent een digital wizard en kan snel aan de slag met verschillende software die je communicatie-uitingen naar een hoger niveau tillen.

Samenwerking en overleg

  • Je rapporteert rechtstreeks aan de directeur en de opleidingshoofden.
  • Je werkt nauw samen met de collega’s van de verschillende diensten en opleidingen voor de praktische realisatie van de onderwijscommunicatie.
  • Je werkt regelmatig samen met de onderwijscoördinator en je collega culturele- en artistieke communicatie voor de dagelijkse communicatie en grootschalige publieke evenementen.
  • Je bent een actief lid van de EhB-community en neemt deel aan het maandelijks overleg op niveau van marketing- en communicatie.

Jouw profiel

Meer dan ooit zijn IT-skills voor online onderwijs een must, net als een goede beheersing van het Engels. Zo zetten we samen onze internationale ambitie kracht bij. Onverwachte wendingen zoals de coronacrisis scherpen je creatieve oplossingsgerichtheid aan. Je bent gemotiveerd om bij te leren en de hogeschool steunt jou en je team daar ook in.

Specifiek voor deze functie vragen we daarboven het volgende:

  • Ervaring – Je hebt een hart voor Brussel, het onderwijs en de kunsten. Je hebt ervaring in marketing en communicatie. Je hebt bij voorkeur kennis van het onderwijssysteem.
  • ICT - Je werkt vlot met PC-toepassingen
  • Talenkennis - Je Nederlands is uitstekend, kennis van Frans en Engels is een vereiste.
  • Teamplayer – Je bent collegiaal, integer en toont initiatief. Je kan creatief meedenken om communicatiecampagnes op poten te zetten.je bent een geboren communicator en teamplayer.
  • Kennis – Je bent gepassioneerd door communicatie op zowel uitvoerend als strategisch niveau.
  • Persoonlijkheid – Je kan zelfstandig werken. Je bent resultaatsgericht, beschikt over een ware ‘can do’-mentaliteit en hebt een voorkeur om planmatig te werken.
  • Je beschikt over een vlotte pen en kan zelf vormgeven.

Wij bieden

  • Aantrekkelijk loon – je wordt betaald binnen het barema 592, volgens je kwalificaties en ervaring. Meer uitleg over de salarisschalen kan je vinden via volgende link.
  • Loon naar ervaring - naast eventuele geldelijke anciënniteit uit de openbare sector, kunnen diensten uit de privésector verrekend worden via de nuttige beroepservaring. Eventuele toekenning gebeurt aan de hand van tewerkstellingsattesten en na onderzoek van je dossier.
  • Vakantie – je kan genieten van een gunstige verlofregeling; a rato van 40 dagen per jaar voor een voltijdse functie, bovendien kan je deze als administratieve kracht flexibel inplannen.
  • Flexibiliteit – glijdende werkuren en de mogelijkheid om te flexwerken.
  • Woon-werkverkeer – volledige terugbetaling van het openbaar vervoer en een fietsvergoeding.
  • Lerarenkaart – met een heleboel voordelen
  • Resto – je geniet van eten aan democratische prijzen in ons bedrijfsrestaurant of gaat op zoek naar iets lekkers in het grote aanbod van onze hoofdstad
  • Brussel –een inspirerende werkomgeving waar elke dag iets nieuws te beleven valt

Concreet

  • Functie: Statutair tijdelijk vacant
  • Departement: RITCS
  • Aard tewerkstelling: Statutair tijdelijk vacant ATP B21
  • Vereist niveau: Bachelor
  • Volume: 80%
  • Duur: vanaf 01/01/2021 tot en met 31/12/2021
  • Afsluitdatum: 16/12/2020

Is deze vacature je op het lijf geschreven, surf dan snel naar onze vacaturesite https://ses.ehb.be. Solliciteren kan enkel digitaal via onze vacaturesite. Registreer je en voeg je cv, diploma, motivatiebrief en eventueel portfolio toe aan je profiel. Eenmaal je geregistreerd bent, dien je ook nog te solliciteren voor deze functie. Sollicitaties die ons niet op tijd bereiken via onze site, kunnen we helaas niet aanvaarden. Let er dus op dat je alle stappen goed doorloopt. Na een geslaagde sollicitatie krijg je een bevestigingsmail.

Op 16/12/2020 wordt de vacature afgesloten. In de dagen daarop screenen we alle kandidaturen op basis van het dossier in SES. We willen als hogeschool in het superdiverse Brussel een weerspiegeling zijn van de maatschappij; daarom houden we bij de selectie van kandidaten enkel rekening met je diploma, vaardigheden en kwaliteiten. Je leeftijd, afkomst, geslacht, geloof … doen er niet toe.

Ben jij onze match, dan nodigt de selectiecommissie je uit voor een gesprek. Voor deze functie staat dit gepland op 18/12/2020, houd hier alvast rekening mee in je agenda. Omwille van de coronacrisis kan je gesprek online doorgaan, meer informatie krijg je per mail wanneer je uitgenodigd wordt.

VOLLEDIGE VACATURE

SOLLICITEER

Volledige vacature