De kunst maken is één ding. Het aan de man brengen, da’s weer een heel andere stiel. Sociale media is voor jonge makers als jullie dé manier om je werk tot bij een groter publiek te brengen. Voorbij je slaapkamer, voorbij je klaslokaal, voorbij je mama die alles wat je maakt toch al goed vindt. Maar, voor veel makers is sociale media onbekend terrein waar je je liever niet aan waagt. Snappen we.
Wij - Helena en Lynne - komen je uitleggen hoe je dat werk op een heldere manier online verspreidt. Vanuit onze expertise als digital creatives beantwoorden we jullie vragen over de socials.
Helena Pelsmaekers is eindredacteur online bij Studio Brussel. Ze stuurt dagelijks een team digital creatives aan die het aanbod van de zender op kanalen als TikTok, Instagram en Meta laat leven. Daarnaast is ze het brein achter het digitale luik van zenderprojecten als de Jaren Nul, Fok de Blok en de Festivalzender.
Lynne Vermeulen begon haar carrière als digital creative bij Studio Brussel. Na drie jaar likes sprokkelen bij de radiozender ging ze aan de slag in de reclamewereld. Momenteel werkt ze als digital creative en strateeg voor merken als Netflix, Average Rob en Warner Music.